عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir
عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir

چهره ای عجیب برای سدان پرفروش کره ای؛ معرفی هیوندای النترا 2019 فیس لیفت

چهره ای عجیب برای سدان پرفروش کره ای؛ معرفی هیوندای النترا 2019 فیس لیفت

هیوندای النترا یکی از خودروهای نام آشنای کره ای برای ایرانیان است. این سدان کامپکت یا کلاس C در سال 1990 متولد شده و تاکنون در شش نسل مختلف به خیابان ها راه یافته است. نسل اخیر النترا از سال 2015 بر روی خط تولید قرار دارد، به عبارت دیگر حدود سه سال از عمر این...   هیوندای النترا یکی از خودروهای نام آشنای کره ای برای ایرانیان است. این سدان کامپکت یا کلاس C در سال 1990 متولد شده و تاکنون در شش نسل مختلف به خیابان ها راه یافته است.

Hyundai-Elantra-different-generation-models

نسل اخیر النترا از سال 2015 بر روی خط تولید قرار دارد، به عبارت دیگر حدود سه سال از عمر این نسل سپری شده و طبق روال مرسوم کره ای ها زمان ارایه نسخه فیس لیفت فرا رسیده است.

Hyundai-Elantra_2017

این اتفاق دیروز افتاد و هیوندای از فیس لیفت النترای ششم رونمایی کرد. همانطور که تجارب چند سال اخیر نشان داده، کره ای ها بر خلاف همتایان اروپایی خود، علاقه زیادی به ایجاد تغییرات گسترده در نسخه های فیس لیفت یا نسل های جدید محصولاتشان دارند.

2019-hyundai-elantra-sedan

این مساله درباره النترای 2019 نیز صادق است، چرا که دامنه تغییرات زیاد بوده و پیدا کردن شباهت بین این نسخه و نسخه قبلی کاری دشوار به نظر می رسد. چنانچه از نمای روبرو به النترای 2019 بنگریم، چراغ های اصلی کشیده مثلثی شکل به همراه جلوپنجره بزرگ توجهمان را به خود جلب خواهد کرد.

Hyundai Elantra 2019 vs 2017

در این نما چراغ های مه شکن مثلی شکل نیز که در دو گوشه سپر جا خوش کرده اند، چشمان بیننده را به سمت خود فرا می خوانند.

با توجه به تغییر شکل چراغ ها، اجزای دیگری مثل کاپوت و گلگیرها نیز برای هماهنگی بهتر دچار تحولاتی شده اند. بطور کلی نمای جلویی النترا 2019 را می توان نتیجه بازی طراحان با انواع خطوط تیز و اشکال مثلی شکل توصیف کرد.

Hyundai-Elantra-2019 (9)

در هر حال با تغییرات داده شده، النترای 2019 شخصیت و استایل جدیدی پیدا کرده و از آن چهره عبوس و اخموی پیشین فاصله گرفته است.

در قسمت عقب خبری از المان های مثلی شکل نیست. در این بخش هم شاهد چراغ هایی جدید با زوایای تیزتر و گرافیک جذاب تر، در صندوق عقب و سپرهایی متفاوت هستیم. انتقال محل نصب پلاک از در صندوق به روی سپر یکی دیگر از تغییراتی است که طراحان هیوندای به آن رای مثبت داده اند.

Hyundai Elantra 2019 vs 2017 rear

رینگ های 16 و 17 اینچی با طراحی نوین و همچنین نمونه های 15 اینچی آلیاژی برای تریم Eco دیگر موارد جدیدی هستند که همراه با هیوندای النترای 2019 ارایه می شوند. تریم های Limited و Sport نیز با چراغ های LED به فروش خواهند رسید. این نسخه از النترا در شش تریم قابل انتخاب خواهد بود، این تریم ها عبارتند از: SE، SEL، Value Edition، Limited، Eco و Sport.

Hyundai-Elantra-2019 (36)

در داخل کابین هیوندای رویه متفاوتی را در پیش گرفته و دامنه تغییرات را محدود نگه داشته است. بازنگری در طراحی دکمه های مربوط به سیستم تهویه مطبوع و نمایشگر سیستم اینفوتینمنت برخی از موارد قابل ذکر هستند.

Hyundai Elantra 2019 vs 2017 interior

بد نیست اشاره کنیم سیستم اینفوتینمنت به نسخه AVN 5.0 ارتقا یافته و در حالت استاندارد از یک نمایشگر 5 اینچی استاندارد بهره می برد. برای افرادی که به دنبال نمایشگری بزرگ تر باشند، امکان سفارش نمونه 8 اینچی با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی فراهم شده است.

Hyundai-Elantra-2019 (26)

در تریم های بالاتر خریداران می توانند سیستم مسیریاب را برای النترای خود سفارش دهند. همچنین در تریم Limited سیستم صوتی با کیفیت ساخت اینفینیتی با 8 اسپیکر و شارژ بی سیم تلفن همراه به صورت آپشن قابل انتخاب هستند.

Hyundai-Elantra-2019 (5)

هیوندای سطح تجهیزات ایمنی را در تریم SEL و تریم های بالاتر ارتقا داده است. این نسخه ها اکنون به سیستم هایی نظیر سیستم جلوگیری برخورد از جلو، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط و سیستم اخطار عدم تمرکز راننده مجهز می شوند.

تریم Limited از تجهیزات بیشتری سود می برد که برخی از آنها عبارتند از: سیستم جلوگیری برخورد از جلو با امکان تشخیص عابر پیاده، قابلیت Safe Exit Assist (جلوگیری از باز شدن درها در صورت نزدیک شدن خودروی دیگر)، کنترل نقاط کور با اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو و سیستم کمک به تعویض خطوط.

Hyundai-Elantra-2019 (42)

با وجود بروزآوری های زیاد تجهیزات و نمای ظاهری، در بخش فنی تغییر خاصی رخ نداده است. مثل سابق تریم های SE، SE و Limited نیروی خود را از همان موتور 2 لیتری 147 اسب بخاری دریافت می کنند. وظیفه تامین نیروی تریم Eco را نیز همان موتور 1.4 لیتری توربو با 128 اسب بخار قدرت بر عهده دارد.

Hyundai-Elantra-2019 (14)

افرادی که به دنبال تریم Sport باشند، باید تا پایان امسال منتظر بمانند. ظاهرا این نسخه نیز از لحاظ فنی تغییری نخواهد کرد.

به گفته هیوندای، فروش النترا 2019 از پاییز امسال آغاز خواهد شد. همانطور که در لابلای مطالب اشاره کردیم، فیس لیفت النترا با توجه به جراحی پلاستیک گسترده، اینک صاحب چهره بروزتر و جذاب تری شده و می تواند حرف های بیشتری برای گفتن در برابر رقبا داشته باشد.

Hyundai-Elantra-2019 (38)

درست است که این نسخه به لحاظ فنی بهبودی را تجربه نکرده، اما تغییرات ظاهری آن به حدی است که می تواند یک مشتری عادی را برای خرید مجاب کند. درباره قیمت فیس لیفت النترا حرفی به میان نیامده، اما به احتمال بسیار در مدل پایه مثل سابق با بهایی در حدود 17 هزار دلار به مشتری تحویل داده خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد