عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir
عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir

آیا لازم است پیشخوان وردپرس را سفارشی سازی کنیم؟

سفارشی­‌سازی پیشخوان وردپرس، کاملا شخصی است و باعث  می شود یک حس برتری در شما یا کاربر ایجاد کند. در ادامه با ما همراه باشید.  

پیشخوان وردپرس به مکانی گفته می شود که  شما می توانید محتوا را برای سایت وردپرس خود ایجاد و مدیریت کنید.

همه چیز درباره وردپرس و مقایسه پلت فرم های وردپرس - وب رمز

 از جمله کارهایی که می توان در پیشخوان وردپرس انجام داد شامل:

  • زیبا سازی سایت
  • ایجاد و ساخت دسته و برچسب
  • ایجاد برگه و...

شما باید  پیشخوان وردپرس را  بر اساس نیازهای  مورد نطر خود شخصی سازی کنید. در ادامه می گوییم که چرا این کار ضروری است.


چرا لازم است پیشخوان وردپرس را سفارشی سازی کنید؟

هر کسی که یک سایت وردپرسی را طراحی کرده باشد، با داشبورد یا همان بخش پیشخوان وردپرس آشنایی دارد. ذکر این نکته لازم است که  شما می توانید پیشخوان وردپرس  را در حالت پیش فرض خود نگه دارید و آن را دستکاری نکنید. در این صورت نیز می توانید از پیشخوان استفاده کنید ولی با سفارشی سازی پیشخوان، قطعا این بخش بهبود پیدا می کند.


از دلایل اصلی برای سفارشی سازی پیشخوان سایت وردپرسی خود می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:


  • شما به عنوان تنها کسی که به سایت وردپرس خود دسترسی دارد باید  ظاهر و قابلیت های پیشخوان  سایت خود را بر اساس نیازهای موجود تنظیم کنید.
  • یک سایت عضویت، انجمن بادی پرس یا انواع دیگر سایت‌ها که کاربران به صورت مرتب وارد آن می‌شوند، دارید و می‌خواهید ابزارک‌ها و توابع مفید را اضافه کرده و موارد غیرضروری را حذف کنید یا می‌خواهید آیتم‌ها را طوری تنظیم کنید که دسترسی به موارد مهم راحت‌تر باشد یا حتی بخش های خاصی از پیشخوان را برای نقش‌های کاربری خاصی مسدود کنید.
  • شما یک طراح وردپرس هستید و می‌خواهید یک بخش مدیریت مشتری پسند که برند مشتری شما را از طریق لوگوها، رنگ برند و غیره در قسمت بک اند نشان می‌دهد، بسازید.


سفارشی سازی پیشخوان وردپرس از طریق تنظیمات صفحه (Screen Options) 

وردپرس به شما امکان می‌دهد المان‌ها و ابزارک‌های موجود در صفحه پیشخوان که به آنها نیاز ندارید را بردارید. برای این کار در پیشخوان وردپرس روی پنجره کشویی تنظیمات صفحه در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.‌‌


افزونه سفارشی سازی پیشخوان وردپرس


حال یک منوی کشویی برای شما ظاهر  خواهد شد که چندین چک باکس  دارد. هر یک از این چک باکس‌ها به یک ابزارک  مربوط می شود که از قبل در پیشخوان وردپرس وجود داشته است.

حال  اگر  قصد دارید ابزارک را بردارید، باید از روی باکس کنار آن تیک را بردارید. به همین راحتی!


شما نیز می‌توانید موقعیت ابزارک‌ها را در قسمت پیشخوان تغییر دهید. برای این کار، باید موس را روی هدینگ ابزارک  بگذارید و ابزارک را در موقعیت مورد نظر خود بکشید و رها کنید.

افزونه سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

برای شخصی سازی ظاهر سایر صفحات، می توانید از تنظیمات صفحه هم استفاده کنید. به این ترتیب که شما  باید تعداد آیتم‌هایی که  قابلیت مشاهده در یک صفحه را دارند، نوع نمایش آیتم ها، ستون‌های قابل مشاهده و... را تنظیم نمایید.


چه افزونه هایی برای سفارشی سازی پیشخوان وردپرس وجود دارد؟

در سفارشی سازی کردن پیشخوان وردپرس،  می توانید از افزونه های مرتبط در این زمینه استفاده نمایید. ما در ادامه برخی از این افزونه ها را به شما معرفی خواهیم کرد. این افزونه ها عبارتند از:

  1. Admin Menu Editor :

Admin Menu Editor یک افزونه بسیار کاربردی است که با این افزونه نیازی به جستجوی آیتم‌هایی از منوی پیشخوان استفاده می‌کنید ندارید. شما می‌توانید آیکون‌های عنوان  ویرایش کنید، مجدداً مرتب کنید، تغییر دهید یا آن ها را تغییر دهید همچنین به شما امکان می‌دهد منوها و زیر منوهای جدیدی ایجاد کنید. این افزونه تجاری است اما دارای یک نسخه رایگان نیز هست.


             2. Admin Columns :

با استفاده از افزونه Admin Columns  می توانید ستون‌ها را در صفحات نوشته ها، کاربران، دیدگاه ها و لیست رسانه پیشخوان وردپرس مدیریت و سازمان دهی کنید و صفحات مدیریت وردپرس را به صفحاتی جذاب، تعاملی و مطابق با نیازهای خود تبدیل کنید.


              3. Ultimate Dashboard :

با  این افزونه ساده و کاربردی می توانید پیشخوان وردپرس را  سفارشی‌سازی کنید. با استفاده از این افزونه می‌توانید یک پیشخوان سفارشی داشته باشید که فقط ابزارک‌هایی که مورد نیاز شما است درون آن وجود داشته باشد.

با این افزونه شما می توانید تمام ابزارک‌های پیش فرض وردپرس را حذف کنید و  ابزارک های سفارشی  مد نظر خود را ایجاد نمایید و در پیشخوان وردپرس قرار دهید. این افزونه تجاری است اما نسخه رایگان نیز دارد.


              4. White Label CMS‌ :

 توسعه‌دهندگانی  که قصد دارند سیستم مدیریت محتوای شخصی‌تر و ساده‌تری را به کاربران خود ارائه دهند، می توانند از این افزونه کاربردی استفاده نمایند. با  این افزونه قادر خواهید بود المان‌های مختلفی مانند باکس‌ها، لینک‌ها، آیکون‌ها، آیتم‌های فهرست و زیر آیتم‌ها را پنهان کنید و یا نمایش دهید و بخش ها و متن‌های خود را ایجاد کنید. 


              5. Admin Columns :

Admin Columns یک افزونه تجاری  با یک نسخه رایگان محسوب می شود. با استفاده از این افزونه می‌توانید ستون‌ها و ردیف‌های جدیدی را به قسمت نوشته‌ها و برگه‌ها اضافه کنید. این افزونه برای انواع مختلف پست ها کار می‌کند و همچنین توانایی ادغام با افزونه‌های مختلفی از جمله Advanced Custom Fields و ووکامرس را دارد.


راهنمای کامل سفارشی سازی پیشخوان وردپرس همراه با معرفی افزونه ها - مدیر  وردپرس


             6. Simple History :

مدیرانی است که می‌خواهند روی تمام قسمت‌های وبسایت به درستی مدیریت کنند، این افزونه برای آن ها مناسب است. این افزونه به شما گزارش می‌دهد که اگر ابزارک جدیدی به پیشخوان  اضافه شده است چه زمانی بوده و چه کسی این کار را انجام داده است.  این افزونه هم چنین می تواند همین گزارش را برای اضافه کردن محتوا به قسمت گالری تصاویر و … را تحویل دهد و  تمام اطلاعات مربوط به فعال سازی افزونه، تغییرات در پروفایل کاربری، ورودها و … را ردیابی کند.


             7.  Custom Dashboard Widgets :

 این افزونه به صورت کامل استانداردهای پیشخوان وردپرسی را با یک طرح بسیار ساده‌تر جایگزین می‌کند که در این طرح ساده هر کدام از منوهای اصلی به صورت یک مربع همراه با یک اسم و آیکون FontAwesome است. 


سایت زیر می تواند شما را در ساخت و طراحی سایت و هر موضوعی که مربوط به سایت می باشد، کمک کند. پیشنهاد می کنیم از آن دیدن کنید.

https://host98.pro/

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد