عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir
عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir

چند دلیل مهم ایندکس نشدن سایت در گوگل

ایندکس صفحات شما توسط گوگل یا دیگر موتورهای جست و جو بسیار مهم و حیاتیست. صفحاتی که ایندکس نشده‌اند نمی‌توانند رتبه بندی شوند. در ادامه با ما همراه باشید. 

 

امروزه میلیون ها سایت وجود دارند در تمام سطح دنیا، که در رقابت هستند برای دیده شدن، گوگل طبق الگوریتم ها و معیارهای خود بهترین سایت ها را در نتایج خود به نمایش در میآورد. ممکن است سایت شما ایندکس شده است ولی در صفحات اول نتایج دیده نمیشود، ابتدا مطمئن شوید که ایندکس نشده اید و بعد اقدامات لازم را انجام دهید،درصورتی که ایندکس نشده باشید مواردی هستند که عموما برای اکثر سایت هایی که ایندکس نشده اند بوجود می آید و قابل رفع شدن است ، بجز موارد خاص و نادری که ممکن است پنالتی شده باشند و تا مدتها گوگل از ایندکس کردن آن چشم پوشی میکند.بررسی مواردی که در ایندکس شدن مطالب تاثیر گذار است.

اگر بعد از بررسی متوجه شدید که سایت شما ایندکس  نشده است به دنبال علت  ایندکس نشدن سایت بگردید و رفع کنید.برای این کار ابندا به سراغ سرچ کنسول بروید زیرا خطاهای احتمالی از قبیل  خطای url  یا خطای سرور را از گوگل سرچ کنسول را متوجه میشوید.

دلایل کاهش رتبه سایت در گوگل - ایران سئو هاست


مطمئن شدن از ریدایرکت بودن 4 حالت سایت، گاها سایت ما ترافیک مناسبی میتواند دریافت کند ولی ما فراموش کرده ایم که چهار حالت سایت را ریدایرکت کنیم و همین کار موجب شده گوگل فکر کند این 4 سایت مجزا است،  مثلا حالت https://www  به کاربرنشان داده میشود ولی حالت های http://www و https و http بدون www روی حالت اولیه ریدایرکت نشده است.

دلیل دیگر ایندکس نشدن سایت ممکن است این باشد که سایت شما از نظر گوگل ایمن نیست ، هشدار های مرورگر یا گزارش غیرایمنی بودن سایت شما میتواند دلیل این باشد. پیروی نکردن از دستورات گوگل سرچ کنسول نیز میتواند علت ایندکس نشدن سایت شما باشد.


عوامل مهم در دیده شدن و یا ایندکس نشدن سایت

محتوای قوی و نسبتا طولانی

ماباید در نظر داشته باشیم که حداقل تعداد کلمات متن مورد قبول توسط گوگل برای ایندکس شدن، 300 کلمه است و هرچه بیشتر از این عدد باشد مثلا 2000 کلمه محتوای مفید، بسیار با ارزش است ، ولی به این معنا نیست که ما یک متن طولانی و با نوشتن موارد و مسائل غیر مهم و درحاشیه به طولانی کردن متن بپردازیم، گاها مشاهده میشود که سایت ها صدها محتوای کمتر از 300 کلمه دارند و دیده نمیشوند، دلیل این اتفاق کم بودن تعداد کلمات از حداقل گوگل است، گاها سایت هایی با اینکه متنشان حدود 300 کلمه است در جایگاه های یک و دو دیده میشوند، دلیل این نیز میتواند قدمت و اعتبار بالای سایت باشد، چرا که سایت با اعتبار اگر مطلب مفید اما کوتاهی درج کند از نظر گوگل قابل قبول تر است تا سایتی نوپا محتوای کم ارزش و گاها بی ارزش تولید کرده و ساعت ها راجب آن موضوع به گزافه گویی بپردازد.


رفع خطاهای احتمالی سایت

ابزارهای گوگل نظیر  search Console (سرچ کنسول)  بسیار کمک فراوانی به ما میکند تا خطاهای ایندکس نشدن را مشاهده کنیم، و سپس به بررسی و رفع ایرادات بپردازیم،در بخش Coverage در سرچ کنسول خطاهای 90 روز اخیر را به نمایش در می آورد. برخی ازآن خطاهای سرچ کنسول عبارتند از :

  • خطای dns
  • خطای سرور
  • خطای روبوت (رایج ترین مورد )
  • خطای URL (آدرس صفحات )
  • خطای دسترسی رد شده
  • خطای Not followed
  •  سرعت پایین سایت

پایین بودن سرعت سایت از نظر گوگل بسیار مهم است، زیرا کاربر در مواجه با سرعت پایین، بلافاصله سایت را میبندد و به سراغ سایت دیگری می رود.

دلایل دیر ایندکس شدن سایت در گوگل - موج سئو


ریسپانسیو نبودن سایت

اگر سایت شما در موبایل و تبلت ظاهر مناسبی ندارد، ممکن است که گوگل در لیست نتایج صفحه نخست خود ، سایت شما را index نکند.


چرا مقالات من ایندکس نمی شوند؟

گوگل بودجه خزیدن و زمان خزیدن را برای هر وب سایت اختصاص می دهد. حال، برعکس، اگر بعد از روزها یا ماه ها پست ها را به صورت تصادفی منتشر می کنید، ممکن است چند روز طول بکشد تا ربات های موتور جستجو تصمیم بگیرند دوباره وب سایت شما را بخزند. این یکی از دلایل اصلی ایندکس نشدن پست های شماست.


چرا برخی از وب سایت ها ایندکس نمی شوند؟

محتوای تکراری بیش از حد در یک سایت می تواند موتورهای جستجو را گیج کند و آنها را از فهرست کردن سایت شما منصرف کند. اگر چندین URL در سایت شما دقیقاً همان محتوا را برمی گرداند، در این صورت مشکل محتوای تکراری در سایت خود دارید. برخی از سایت ها گزارش داده اند که یک موضوع گیج کننده canonicalization مانع از نمایه سازی شده است.


چرا مقاله من توسط Google Scholar ایندکس نمی شود؟

اگر وب‌سایتی که حاوی نشریات علمی است کند باشد، برای استفاده Google Scholar به درستی پیکربندی نشده باشد یا دارای خطاهای سرور باشد، روبات‌های جستجوگر مقالات موجود در آنجا را پیدا و فهرست نمی‌کنند. … اسنادی که بیش از 5 مگابایت حجم داشته باشند توسط ربات های جستجوگر گوگل اسکالر ایندکس نمی شوند.


چرا محصولات ایندکس نمی شوند؟

راندمان خزیدن ضعیف:

Google در حال خزیدن هزاران صفحه غیرضروری است که منجر به کاهش ارزش بسیاری از صفحات یا ناشناخته ماندن می شود.

محتوای تکراری:

بسیاری از صفحات محصول یا دسته شما دارای محتوای تقریباً تکراری هستند که باعث می شود Google آنها را از فهرست خود حذف کند.


چگونه می توانم وبلاگ خود را در گوگل نمایش دهم؟

  • به کنسول جستجوی گوگل بروید.
  • به ابزار بازرسی URL بروید.
  • آدرس اینترنتی را که می‌خواهید Google فهرست کند را در نوار جستجو جای‌گذاری کنید.
  • منتظر بمانید تا گوگل URL را بررسی کند.
  • روی دکمه “درخواست نمایه سازی” کلیک کنید.

چرا گوگل پست من را ایندکس نمی کند؟

بررسی کنید که آیا صفحات شما خزیده شده اند اما ایندکس نشده اند. این خطا به سادگی به این معنی است که Google URL شما را خزیده است اما تصمیم گرفته است آن را ایندکس نکند. شما نمی توانید صفحات را مجبور به فهرست بندی کنید. طبیعی است که ما همه صفحات را در همه وب سایت ها ایندکس نمی کنیم. این یک مشکل با “آن صفحه” نیست، بلکه بیشتر در سطح سایت است.


مشکلات ایندکس نشدن سایت چیست؟

ممکن است گوگل برخی از صفحات شما را به عنوان محتوای تکراری تشخیص دهد، حتی اگر قصد این کار را نداشته باشید. یک مشکل رایج تگ های متعارفی است که به صفحات مختلف اشاره می کنند. نتیجه این است که صفحه اصلی ایندکس نمی شود. اگر محتوای تکراری دارید، از ویژگی تگ متعارف یا تغییر مسیر 301 استفاده کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد