عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir
عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir

رفع مشکل هنگ کردن ویندوز

از آنجایی که لپ تاپ و PC هم یک ابزار الکترونیکی هستند ، پس با مشکلاتی هم مواجه خواهند شد ، یکی از این مشکلات ، هنگ کردن ویندوز است. در ادامه با ما همراه باشید.  

عموما کاربران هنگامی از هنگ کردن ویندوز شکایت می کنند که سیستم برای هر عمل کاربر ، مانند تایپ کردن ، استفاده از موس ، باز کردن یا بستن نرم افزار یا پنجره ای و ... پاسخگو نیست. چندین عامل را دلیل هنگ کردن مداوم کامپیوتر می توان شمرد از جمله :

چرا کامپیوترها هنگ می کنند؟ - دیجی تعمیر


1. استفاده از چند آنتی ویروس مختلف یا استفاده از یک آنتی ویروس با کیفیت پایین

یک آنتی ویروس از حجم زیاید از حافظه شما برای اسکن کردن سیستم و سایر کارها استفاده می کند و خود باعث هنگ کردن کامپیوتر می شود.


2. درایورهای آسیب دیده

درایورها برای برقراری ارتباط با دستگاه های سخت افزاری دیگر و سیستم عامل استفاده می کند ، پس جای تعحب نیست که مشکلاتی را ایجاد کند.


3. باز بودن پنجره ها و نرم افزارهای مختلف

هر برنامه در کامپیوتر نیاز به منابع داخلی و سخت افزاری برای کار دارد و اگر برنامه های زیادی روی سیستم شما باز باشد مسلما باعث هنگ کردن ویندوز می شود.


4. کامپیوتر شما بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد و داغ شود

کار کشیدن زیاد و گرم شدن بیش از حد سیستم ، یکی دیگر از عوامل بروز مشکل هنگ کردن ویندوز است.


5. ناکافی بودن رم

اگر از کامپیوترتان چیزی بیش از حد توان و قدرت پشتیبانی اش انتظار داشته باشید ، هنگ کردن ویندوز  اجتناب ناپذیر بوده و باید هر لحطه منتظر هنگ کردن کامپیوتر باشید.


6. تغییر تنظیمات بایوس

در کنار وجود مشکلات کامپیوتری دیگر تغییر دادن تنظیمات بایوس نیز خود عامل دیگری برای هنگ کردن کامپیوتر است.


7. دستگاه های خارجی آسیب دیده

وصل کردن سخت افزارهای آسیب دیده به کامپیوتر باعث هنگ کردن رایانه می شود.


8. برنامه های مخرب و تقلبی

استفاده ، دانلود و نصب برنامه های مخرب و تقلبی هم باعث ضربه دیدن عملکرد درست و صحیح ویندوز می شود.


9. وجود تروجان و ویروس ها

همانطور که از اسم آنها مشخص است ، وجود ویروس ها و تروجان ها هم باعث مختل شدن عملکرد سیستم می شود.


10. تنظیمات نادرست سخت افزاری

یکی از دلایل اصلی هنگ کردن کامپیوتر تنظیمات نادرست سخت افزار است و اینکه درست نصب نشده باشد.


11. مشکل در سیستم عامل

استفاده و نصب نسخه های کپی ویندوز ، قدیمی بودن آن و ... هم خود باعث هنگ کردن کامپیوتر می شود.

وقتی کامپیوتر هنگ می‌کند، چه کنیم؟


چه روش هایی برای رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر وجود دارد ؟

1. همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم برخی از کاربران از چند آنتی ویروس مختلف یا استفاده از یک آنتی ویروس با کیفیت پایین برای رایانه خود استفاده می کنند و  یک آنتی ویروس از حجم زیاید از حافظه شما برای اسکن کردن سیستم و سایر کارها استفاده می کند پس می توانید تصور کنید که دو آنتی ویروس یا بیشتر چه بلایی سر سیستم شما خواهد آورد. پس بهتر است قبل از خریداری آنتی ویروس و نصب آن روی سیستم ، تحقیقات کافی برای خریدن یک آنتی ویروس قوی و با کیفیت را به عمل آورید. مطمئن باشید که چند آنتی ویروس کمکی به حفاظت از سیستم شما نمی کند ، اگر بیش از حد وسواس دارید در این خصوص می توانید از وب سایت Virus Total استفاده نمایید ، این وب سایت بدون دانلود کردن چیزی به اسکن سیستم شما می پردازد.


2. در قسمت قبل گفتیم که درایورهای خراب و آسیب دیده به چه دلیل باعث بروز مشکلات می شود ، برای جلوگیری از هنگ کردن ویندوز و مشکلات دیگر از به روز بودن آنها اطمینان حاصل کنید ، برای انجام این کار روی My Computer کلیک راست کرده و Manage را بزنید ، سپس در قسمت Device Manger می توانید لیست کلیه درایورها را مشاهده کرده و آن را به روز رسانی کنید.


3. اگر برنامه های زیادی روی سیستم شما وجود داشته باشد ، منابع سخت افزاری مانند CPU و Memory باسرعت زیادی مشغول فعالیت و پردازش خواهند شد و در نتیجه نا کافی بودن CPU بعد از مدتی باعث عقب نشینی و در واقع خودداری CPU از انجام عملیات های درخواستی شما می شود که خود یک دلیل هنگ کردن مداوم کامپیوتر است


4. اگر سیستم شما هنگام راه اندازی سر و صدای زیاد یا غیر معمول به راه می اندازد نشانه این است که بیش از حد گرم شده است و گرمای زیاد باعث اختلال در عملکرد سخت افزارها می شود ، پس یا باید فعالیت را کم کرد و برای مدتی به رایانه استراحت داد و یا یک فن خوب برای رایانه تان تهیه و نصب کنید.


5. حتما می دانید که کم بودن رم رایانه و در کنار آن انجام فعالیت های سنگین مثل طراحی یا استفاده از نرم افزارهای سنگین که حجم زیادی از رم را اشغال می کند باعث درگیر شدن رم و در نتیجه کند شدن سرعت ویندوز خواهد شد. پس بهتر است حداقل از یک رم 8 گیگابایتی برای سیستم خود استفاده نمایید.

رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر و بررسی علت هنگی کامپیوتر


6. اگر پس از وصل کردن سخت افزار جدیدی سیستم شما هنگ میکند ، معیوب بودن آن دستگاه عامل اصلی است ، سعی کنید تک تک سخت افزارهایی که مورد استفاده قرار می دهید را بررسی کنید تا مطمئن شوید ایراد از کدام است. همچنین درایور USB را نیز به روز رسانی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد