عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir
عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir

دکمه CTAچیست؟

اگر می‌خواهید بدانید دکمه CTA چیست و چه اهمیتی در بازاریابی دیجیتالی دارد، در ادامه با ما همراه باشید.  

CTA چیست؟

 استفاده از تکنیک CTA نه تنها به وضوح چشم‌انداز شما را از تجارت کسب‌وکارتان شفافیت می‌بخشد، بلکه باعث می‌شود که فعالیت‌های بازاریابی شما موثرتر باشد. این واژه مخفف Call To Action است که هدف آن، تشویق و فراخوان کاربر به کلیک بر روی دکمه و انجام عملی است.

دکمه call to action یا CTA چیست ؟ و چگونه طراحی می‌شود؟ - ادمین سایت


CTA در یک وب‌سایت معمولا شامل متن‌های قابل کلیک، تصاویر یا دکمه‌هایی هستند که کاربران سایت را تشویق می‌کنند تا مسیر پیشنهادی سایت را دنبال کرده و اقدامات مشخصی را انجام دهند. اقداماتی مانند:

  • دکمه پرداخت، خرید یا افزودن به سبد خرید در فروشگاه‌های آنلاین
  • ثبت و دریافت ایمیل مانند دریافت خبرنامه هفتگی
  • دکمه یا لینکی که شما را به بازدید صفحه‌ی دیگری در سایت دعوت می‌کند.
  • دکمه‌ی “مطالعه‌ی بیشتر” که متن کامل پست یک وبلاگ را نمایش می‌دهد.
  • ثبت نام و عضویت در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها
  • یک بنر تبلیغاتی که برای کلیک کردن شما طراحی شده است
  • دکمه‌های به‌اشتراک‌گذاری مطالب
  • لینک‌ها، دکمه‌ها یا فرم‌هایی که شما را به دانلود کردن یک فایل یا اپلیکیشن دعوت می‌کنند.
  • اشتراک در یک سرویس

راهنمای طراحی CTA

پس اینکه متوجه شدید CTA چیست و چه کاربردی می‌تواند داشته باشد. حال نوبت اینست که بتوانید با استفاده از مراحل زیر برای و‌ب‌سایت خود همچنین گزینه یا دکمه‌ای را طراحی کنید تا با استفاده از آن، بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود جذب کنید:


۱- اهداف خود را بشناسید

اولین قدم برای ساخت CTA به ریشه حضور شما در فضای اینترنت برمی‌گردد. شما باید درک روشنی از اهداف خود داشته باشید و از خود بپرسید که چرا وبسایت خود را راه‌اندازی کرده اید؟ و به دنبال کسب چه هدفی هستید؟


۲- دکمه شامل جملات کوتاه و واضح باشد.

CTAها مختصر و مفید هستند و اقدام مربوطه را کوتاه و گویا بیان می‌کنند. برای مثال: فایل pdf را دانلود کن، وسیله مورد نظر در سبد خرید قرار داده شده است، عضو اشتراک‌نامه ما شوید، صندلی خود را در همایش ما رزرو کنید، همین حالا ثبت نام کن، رایگان امتحان کن و … .


۳- استفاده و جهت‌دهی به حالت‌های گفتاری

برای وادار کردن کاربران برای کلیک بر CTA باید از زبانی استفاده کرد که به سمت اقدام سریع جهت‌دهی شده باشد یا به عبارتی بلافاصله کاربر را به سمت اقدام سوق دهد. CTAها معمولا با یک فعل قدرتمند همراه هستند تا مشخص شود که بعد از کلیک روی آن چه اتفاقاتی خواهد افتاد.


۴- به کاربران انگیزه و اشتیاق دهید

وقتی از کاربران سایت درخواست می‌کنید تا کاری را برای شما انجام دهند، بهتر است شما نیز در قبال آن کاری برای آن‌ها انجام دهید. با فراوانی گزینه‌ها و اطلاعات در محیط آنلاین، کاربران حق دارند تا سود و زیان هر اقدامشان را در نظر بگیرند. پس اگر می‌خواهید CTA قدرتمندی داشته باشید، باید مطمئن شوید که پیشنهادی که به کاربر می‌دهید ارزش کافی و مشخصی برای او داشته باشد.

CTA یا کال تو اکشن چیست؟ نحوه طراحی یک CTA تاثیرگذار| یکتانت


بهترین رنگ‌ها برای استفاده در دکمه CTA چیست؟

استفاده از رنگ‌ها در دکمه CTA باعث می‌شود کاربر از تجربه کاربری خوبی بهره‌مند شود. در ادامه با چند رنگ اصلی که در این زمنه به‌کار می‌رود، آشنا شوید:

  • قرمز: رنگی برای اعلام خطا در دکمه CTA
  • زرد: اولین رنگی که کاربران هنگام خطر می‌بینند و آن‌ها را جذب می‌کند.
  • نارنجی: بهترین رنگ برای ساختن CTA استفاده از این رنگ می‌باشد، چرا که ترکیبی از فعالیت‌های دو رنگ قبلی است.
  • آبی: استفاده از رنگ آبی در دکمه‌ها باعث تجدیدنظر بازدیدکنندگان خواهد شد.
  • شبز: ساده‌ترین رنگ برای خواندن و راحتی چشم‌ها است که بیشترین استفاده را در قسمت نظرات دارد.
  • سفی: این رنگ باعث برجسته شدن سایر رنگ‌ها و خارج شدن ازحالت دکمه CTA می‌شود.

اهمیت CTA در چیست؟

کمی به رفتار خودتان هنگام جستجو در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی فکر کنید. بسیاری از ما، بازدیدکنندگان منفعل یا اصطلاحاً Passive Visitor هستیم. درصد بسیار کمی از بازدیدکنندگان یک صفحه، پس از بازدید کردن، کار دوم یا سومی را هم انجام می‌دهند:

بسیاری از ما، یک پست اینستاگرام را که به ما پیشنهاد داده شده، می‌بینیم و بدون این‌که صفحه‌ی اصلی پروفایل سر بزنیم، به سراغ پست‌های دیگر می‌رویم.

بسیار پیش می‌آید که عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنیم و پس از باز کردن یک صفحه و خواندن آن، بدون این‌که حتی یک کلیک انجام دهیم، از آن سایت خارج می‌شویم.

موارد بسیاری وجود دارد که به قصد خرید، از سایت یا اپلیکیشن یک فروشگاه بازدید می‌کنیم، دکمه‌ی خرید را هم می‌بینیم، اما در آخرین لحظه، تصمیم می‌گیریم دکمه را فشار ندهیم و بدون اقدام به خرید، فروشگاه آنلاین را ترک می‌کنیم.

هر چقدر CTA بهتر طراحی شود، درصد کسانی که به شکل منفعل و Passive از سایت بازدید می‌کنند، کمتر می‌شود.

گاهی اوقات، ممکن است تغییر رنگ و متن یک دکمه، بتواند به سادگی درصد بازدیدکنندگان Passive یک فروشگاه را از ۹۹/۸٪ به ۹۹/۶٪ برساند. این تغییر به آن معناست که تعداد خریداران، به صورت بالقوه تا دو برابر افزایش پیدا کرده است (از ۰/۲٪ به ۰/۴٪).


در CTA چه پارامترهایی باید رعایت شود؟

دست شما در CTA در همه‌جا به یک اندازه باز نیست.

مثلاً CTA در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی، به کارهایی مثل قرار دادن دکمه‌ها و علامت‌ها با فرمت از پیش تعیین‌شده، محدود است (قرار دادن اطلاعات تماس، آدرس وب‌سایت، تشویق کردن به این‌که صفحه را بالا بکشند و …). اما کسی که یک اپلیکیشن یا وب‌سایت را طراحی می‌کند، دست بازتری دارد و می‌تواند CTA را بسته به سلیقه‌ی خود طراحی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد