عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir
عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir

مگا محتوا یا مگا پست چیست؟

محتوای یک سایت، تاثیر بسزایی در رتبه سایت، فروش محصولات و قرارگیری سایت شما در ردیف اول موتور‌های جستجو دارد. پس با ما در این مقاله همراه باشید.  
وقتی صحبت از استراتژی محتوا می‌شود، درباره اهمیت نگه داشتن یک جریان ثابت از محتوای تازه، از طریق کانال‌های توزیع شما، صحبت می‌شود. طبق آمار موسسه بازاریابی محتوا (CMI)، 76 درصد از بازاریابان محتوا در سال 2016 نسبت به سال 2015 محتوای بیشتری تولید کرده‌اند. این جریان تولید محتوا درسال 2017 نیز به همین صورت افزایش یافت.
این روند سال‌هاست که به همین صورت است، بر طبق گزارش وبلاگ نویسی Track Maven در اکتبر سال 2016 گفته شد: در طی 5 سال گذشته، میانگین تعداد پست‌های منتشر شده وبلاگ در هر ماه، برای هر برند، 800 درصد افزایش یافته است. با این حال، میانگین تعداد اشتراک‌گذاری‌های هر پست در (توییتر، فیس بوک، لینکدین، پینترست) 89 درصد کاهش یافت.
مگا پست یا مگا محتوا (Mega Content) چیست؟

کمیت، کیفیت را زیر پا می‌گذارد
تصور کنید هنرمند مورد علاقه شما هر دو ماه یک آلبوم جدید منتشر کند. حتی اگر آن‌ها کیفیت خود را حفظ کنند، احتمالا در کمتر از یکسال حوصله آن را خواهید داشت. اما این احتمال وجود دارد که آلبوم چهارم یا پنجم سال کاملا برایتان ناخوشایند باشند.
بنابراین استفاده از محتوای با کیفیت، راه حل حیرت آور برای نگه داشتن برنامه چاپ و انتشار مداوم است به طوری که برای مخاطب خسته کننده نباشد. این کار ما را به استراتژی محتوا برمی‌گرداند. باید بدانیم که تولید محتوای بیش از حد، ما را از اهداف و استراتژی بازاریابی محتوا دور می‌کند. اینکه یک بازاریاب محتوا فکر کند که هر روز می‌تواند محتوای معنادار، جالب و اصل تولید نمایید؛ یک تصور اشتباه است.

مگامحتوا از کجا شکل گرفت؟
طبق اعلام موسسه بازاریابی محتوا طی پژوهشی که در سال 2015 انجام شد،70% از بازاریاب های B2B و 69% بازاریابان B2C اظهار کرده اند که در سال جاری نسبت به سال گذشته محتوای بیشتری تولید کرده اند. محتوانویسی در قالب یک جریان ثابت، نیازمند تولید محتوای خوب و قوی در شبکه های اجتماعی به صورت مداوم است. و به این ترتیب کارشناسان تولید محتوا پس از مدتی خود را در حال غرق شدن در درخواست های مکرر کارفرمایان می بینند.
اما به راستی چرا اینقدر به محتوا نیاز داریم؟ و یا به بیان دیگر در تلاش هستیم تا با این حجم از محتوا به چه نتیجه ای برسیم؟
این نکته ای است که بازاریابان باید از خودشان سؤال کنند و به دنبال پاسخی برای آن باشند. مطالعه بعد از مطالعه توسط مخاطب، آمارهای مربوط به حجم ترافیک، هدایت شدن به صفحه وب سایت فروشنده و بالا رفتن آمار فروش در وب سایت هایی که مرتباً وبلاگ هایشان را به روز کرده اند، نشان داده است که اهمیت موضوع تولید محتوا چه قدر زیاد است.
در واقع نتایج امیدوارکننده و اثربخش محتوای تولیدی در افزایش بازدید و فروش وبسایت ها در گذشته نشان می دهد که می توان همچنان بر روی محتوا به عنوان یکی از اصلی ترین راهکارهای توسعه کسب و کار حساب ویژه ای باز کرد.

مزیت های مگامحتوا
هنگامی که کتاب الکترونیکی طراحی شد، کارشناسان بازاریابی کمی وقت صرف کردند تا مطالب را به قطعات جداگانه ای از محتوا که می تواند در وبلاگ مشتری و یا برای اشتراک در رسانه های اجتماعی استفاده شود، تجزیه کنند. دو پست وبلاگ 500 کلمه ای از مطالب استخراج شد و با یک نمونه اینفوگرافیک تکمیل شد تا به عنوان سه پست جداگانه در وبلاگ مشتری ارائه شوند. همچنین، یک سری از تصاویر، راهنمایی ها و نکات نمایش داده شده در کتاب الکترونیکی جدا شد که بعدا برای سایر پلتفرم های به اشتراک گذاری همچون پینترست، فیس بوک و توییتر به کار گرفته شود.
تجربه شخصی من در جواب این سوال که مگاپست چیست؟ - ویرگول

چرا مگامحتوا مفید است؟
فایده مگامحتوا در این است که به شما تنها یک ارزش واحد ارایه نمی کند؛ بلکه سایر بخش ها همچون تیم شبکه های اجتماعی شما محتوای خوبی از این طریق به دست می آورند که می تواند طی هفته ها یا حتی ماه های آینده از طریق کانال های مختلف شبکه های اجتماعی منتشر شود. این امر نه تنها باعث کاهش مدت زمان صرف شده در ساخت محتوا توسط شخصی دیگر برای به اشتراک گذاری آن می شود، بلکه توانایی شما برای به اشتراک گذاشتن طیف وسیع تری از مطالب اصلی را که می تواند به تنهایی منتشر شود، افزایش می دهد. همچنین این پتانسیل را دارد که افراد را از منابع مختلف به صفحه فرود شما هدایت کند.
به طور کلی کسب و کارها علاقه دارند تا از طریق تبلیغات یا رقابت با سایر رقبا، ترافیک کاربران را به سمت خود هدایت کنند. هر دوی این موارد کارایی بالایی دارند اما باید توجه داشت که طول عمر مشخصی نیز دارند که با اتمام آن جریان ورود مشتریان به شدت کاهش پیدا می کند.

معرفی مگاپست
می‌خواهیم یک استراتژی محتوا را معرفی کنیم که از مگاپست استفاده می‌کند. برخلاف پست روزانه، بر روی مگاپست، بسیار سرمایه‌گذاری می‌شود.
 اما چه موقعی مگاپست نوشته می‌شود؟
  • وقتی حرفی برای گفتن دارید.
  • وقتی که محتوای معنادار، در روزها یا هفته‌های گذشته توسط افراد دیگر گفته نشده باشد.
  • مگاپست علاوه بر کاهش سیل محتوا، اجازه می‌دهد که هر محتوا توجه بیشتری را به خود جلب کند.
مگاپست چیست؟
به عبارت ساده، مگاپست یک پست وبلاگ گسترده و جامع است که به طور عمده برای اهداف سئو، جذب مشتری به وب‌سایت، کسب و کارهای جدید و جستجوگرها منتشر می‌شود. مگاپست‌ها، یک نوع محتوای طولانی هستند و ویژگی‌هایی مانند تعداد کلمات و استفاده گسترده از تصاویر را به اشتراک می‌گذارند. مگاپست‌ها به طور معمول آموزنده و آموزشی هستند. مگاپست ممکن است برای همه شرکت‌ها ایده‌ال یا ضرری نباشد اما با اطمینان می‌توان گفت که مگاپست یک تاکتیک بازاریابی با محتوای بسیار موثر است. مگا محتوا، باید بتواند یک محتوای 10 برابری باشد. یعنی 10 برابر بهتر از محتوای رقبا تولید شود.

اثر مگاپست بر سئو
مگاپست برای سئو بسیار مهم است. الگوریتم گوگل به محتوایی که با کیفیت باشد؛ پاداش می‌دهد. اگر مگاپست طوری نوشته شده باشد که دستورالعمل‌های گوگل را رعایت کند در این موتور جستجو جایگاه خوبی پیدا می‌کند و خوانندگان را به خود جذب می‌کند. همچنین مگاپست‌ها به خواننده تاکید می‌کنند که شرکت یک جایگاه واقعی در موضوع مورد نظر دارد.
خواننده از خواندن مگاپست لذت می‌برد به این دلیل که به راحتی تمامی اطلاعاتی که می‌خواهد را یکجا دریافت می‌کند. اگر کسی در جستجوی پاسخ  یک مسئله باشد، مگاپست حرف آخر را در مورد آن موضوع ارائه می دهد. مخاطب مدت زمان طولانی را روی ان پست می‌گذارد و اطلاعات مورد نیاز خود را از همان مگاپست جمع‌آوری می‌کند. همچنین مخاطب ممکن است آن محتوا را برای استفاده‌های بعدی نشانه‌گذاری کند. علاوه بر این از منظر بازاریابی وجود یک پست برای تبلیغ آسانتر است چون تمام کلمات، تصویر و ویدیوها در یک جا قرار دارند.
دلیل دیگر برای استفاده از مگاپست، جایگاه ویژه مگاپست و سودمندی آن در فروش و کسب و کار جدید است. اما مگاپست‌ها از دیدگاه فروش دشوار به نظر می‌رسند چون زمان بیشتری برای تولید آن گذاشته می‌شود و همچنین هزینه بیشتری برای آن صرف می‌شود. در حال حاضر که اندازه‌گیری اثربخشی یک محتوا مسئله ای داغ برای بررسی هر نوع تعامل می‌باشد، مگاپست‌ها بسیار موثر شده‌اند.

هدف از تولید مگا محتوا
مگاپست یا مگا محتوا، به طور همزمان سه هدف را ارائه می‌دهد:
  • ایجاد سرو صدای اجتماعی
  • هدایت ترافیک به وب‌سایت
  • تولید لینک‌های ورودی
مگاپست می‌تواند ماهیتی آموزنده داشته باشد؛ یک فکر تاثیرگذار که افراد دوست دارند آن را بخوانند، به اشتراک بگذارند و نقل قول کنند. محتوای تحقیق شده و اصیل، قابلیت تغییر و تجزیه به قسمت‌های کوچکتر را دارد، این پایه و اساس یک استراتژی محتوای کامل را تشکیل می‌دهد.
مگا پست یا مگا محتوا (Mega Content) چیست؟

مگاپست بهتر است یا پست‌های روزانه؟
درک مزایای مگاپست برای شروع استفاده از آن بسیار خوب است. Curata از نرم افزار تحلیلی خود به نام Curata CMP استفاده کرد و دریافت که پست‌های وبلاگ طولانی 29 برابر بیشتر از پست‌های کوتاه وبلاگ تولید شده‌اند.

ارزش استراتژی محتوای مگاپست
 تمام نتایج صفحه اول گوگل برای "ایده محتوا" بررسی و این نتیجه حاصل شده که "ایده" کلمه مناسبی برای مگاپست نیست. ایده برای پست‌های روزانه است. معمولا از "طوفان مغزی" برای مگاپست نمی‌توانید استفاده کنید. شما نیاز دارید که درآن دقیق شوید، به جزئیات بیشتری بپردازید و علاوه بر این؛ فکر واحدی نیز در مورد آن داشته باشید. برای بازاریابی محتوای موثر ضروری است که حتما مگاپست را در تقویم محتوای خود قرار دهید. این چیزی است که باید آن را هدف قرار دهید.
نکات مهم در ایجاد مگاپست
مگاپست باید شامل متن، عکس، ویدیو، نمودار و غیره باشد تا خواننده را به خود جلب نماید. محتوایی که فقط از متن تشکیل شده باشد، خواننده را خسته خواهد کرد.
محتوای یک مگاپست باید به روز باشد تا مخاطب احساس کند از تازه‌ترین و جدیدترین اطلاعات بهره‌مند شده است.
در مگاپست از شماره‌گذاری و یا علامت‌گذاری استفاده نمایید تا طولانی بودن متن باعث خسته شدن خواننده نشود و بتواند به طور گزیده به قسمت‌هایی که نیاز دارد نیز دسترسی پیدا کند. مگاپست را در معرض دید مخاطبان قرار دهید. بهتر است قسمتی را به آن اختصاص دهید که کاربر بتواند به راحتی به مگاپست دسترسی داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد