عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir
عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir

همه چیز درباره آلو خورشتی

آلو خورشتی (آلو زرد) معمولا در فصل گرم در دسترس قرار دارد. میوه ای خوش طعم و شبیه لیمو بوده و طعم آن در ابتدا ترش و وقتی کاملا می رسد شیرین میشودیکی از بهترین منابع ویتامین A و C بوده و فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

طرز تهیه آلو خورشتی در منزل | روش

دسترسی به این میوه در بسیاری از نقاط دنیا محدود است. از این میوه می توان به صورت تازه، برای تهیه اسموتی، انواع سالاد و از خشک شده آن در تهیه غذاهای مختلفی همچون: مرغ، کوفته، خورشت به، خورشت سیب، خورشت اسفناج و فسنجان استفاده نمود.

تفاوت آلو بخارا با آلو خورشتی زرد
آلو زرد بیشتر با پوست مصرف می‌شود و پوست آن به سختی از آن جدا می‌شود. آلو زرد حاوی ویتامین‌های A، B، C، B6 و B2 بوده است و عناصری مثل فسفر، کلسیم، گوگرد و آهن نیز در این میوه وجود دارد.
تفاوت آلو بستگی به نوع آن دارد؛ آلوها دارای رنگ‌های متفاوتی همچون قرمز، زرد، سبز، بنفش مشکی باشند. این میوه در غذاهای اروپای شرقی تا آسیا یافت می‌شود اگرچه این میوه در رومانی، چین، ایالات متحده و صربستان کشت می‌شود. آلو را به‌عنوان یک میان وعده مقوی و خوش طعم می‌توان میل کرد.

آلو خشک را در دسته بندی کلی زیر می توان تقسیم بندی کرد:
      آلو سیاه خشک
      آلو زرد خشک
      آلو قرمز خشک
      آلو سبز خشک (آلوچه)
یک خریدار آلو به چه چیزی جز قیمت اهمیت می دهد؟ شاید در اولین خرید از یک عرضه کننده جدید قیمت شرط باشد، اما پس از خرید کیفیت آلو خورشتی خشک بیشتر اهمیت پیدا می کند و شاید حتی منجر به تغییر تأمین کننده نیز بشود.
رخی پژوهشگران معتقدند که از آلو می توان به عنوان ضد عفونی کننده غذا استفاده نمود. آلوی خشک، خاصیت ضد میکروبی دارد و می تواند خطر آلودگی گوشت را کم نماید. به عنوان مثال در تهیه قیمه برای جلوگیری از رشد میکروب ها، بهتر است به خورشت خود، آلو یا عصاره آن را اضافه نمایید. از سویی دیگر آلو به مرطوب ماندن گوشت کمک کرده و کیفیت گوشتی را که دوباره گرم میشود، بهبود می بخشد.

انواع آلبالو خشکه - خرید و فروش آلبالو خشک، آلبالو منجمد، آلبالو تازه و  فرآوری | آلبالو درسینا

خواص آلو خورشتی

آلو خواص فوق العاده ای بر روی قسمت های مختلف بدن می گذارد.از جمله:
•    مصرف آلو سیاه موجب از بین رفتن انگل های معده، ناراحتی های پوستی مثل جوش و خارش، گلو درد، نقرس، تلخی و بدبویی دهان، ترک خوردن لب، ناراحتی های عصبی، سوء هاضمه، رماتیسم و دردهای مفاصل، پوکی استخوان، ضعف عمومی بدن، سردرد، آسم و مسمومیت می شود.
•    درمان سنگ مثانه یکی دیگر از خواص آلو سیاه می باشد. بدین منظور هر سه ساعت به اندازه نیم گرم از صمغ آلو مکیده شود.
•    مصرف این میوه به صورت ناشتا موجب تقویت عملکرد کلیه ها، از بین رفتن ورم و سنگ کلیه می شود.
•    برای درمان برفک دهان کودکان، یک عدد آلو سیاه خیس شده را به محل برفک ها بمالید.
•    همچنین خون را تمیز می کند و دردهای مهلک را هم کاهش می دهد.
•    ضد تب، صفرابر و از بین برنده بلغم از خواص داروبی آلو سیاه هستند.
•    افرادی که در معرض نور آفتاب هستند و یا کارهای فکری زیادی انجام می دهند حتما از این نوع آلو مصرف کنند. زیرا مواد معدنی موجود در آلوی سیاه یون خون را از بین برده و بدین ترتیب مواد غذایی مورد نیاز در دسترس سلول های بدن مخصوصا سلول های عصبی قرار می گیرند. این امر موجب کاهش یافتن بیماری ها و ناراحتی های اعصاب هم می شود.
ویژگی های آلو خورشتی زرد:
آلو خورشتی زرد دارای انواع مختلف بوده و ویژگی های خاصی دارند که برای خرید بهترین نوع آن یاید حتما به این ویژگی ها توجه نمود تا محصولی باکیفیت را خریداری کرد.
از جمله این ویژگی ها عبارتند از:
برخورداری میوه از رنگ زرد روشن و مناسب
 سالم بودن و کرم نخوردگی محصول
 از بین نرفتن طعم اصلی آن
این موارد از جمله مهمترین ویژگی های یک آلوی خورشتی مرغوب می باشند که توجه خریداران و مشتریان محصول به آن ها کاملا الزلمی می باشد.
صادرات عمده انواع آلو خورشتی زرد:
انواع آلو خورشتی زرد مورد توجه مردم در کشور های خارجی قرار گرفته و این محصول در انواع ارگانیک و سالم به کشور های مختلف صادر می گردد.
بسیاری از کشور های یزرگ خارجی به دلیل پر خاصیت بودن این میوه آن را به صورت عمده و جزئی تهیه نموده و در موارد مختلفی مخصوصا به عنوان یک خوراکی سالم از آن ها استفاده می نمایند.
صادرات این محصول به صورت عمده انجام می گیرد و مشتریان خارجی نیز از مصرف آن بسیار راضی بوده و در طول سال به میزان مشخصی انواع آلو خورشتی زرد را سفارش داده و از تولید کنندگان ایرانی آن ها را خریداری می نمایند.
روش های خشک کردن میوه هایی نظیر آلو خورشتی که برای انواع غذا مورد استفاده واقع می شوند متفاوت بوده و با توجه به هدف استفاده از انواع آن برای غذا هایی مانند خورشت می توان از روش های مناسبی بهره گرفت.
انواع آلو برای استفاده های غذایی و یا استفاده های دیگر به صورت تازه و خشک به روش های متعدد و گوناگون خشک می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به سلیقه شخصی در انتخاب انواع آلو برای غذاهای نظیر انواع خورشت می توان آلوی مورد نظر را انتخاب و خریداری کرد و سپس اقدام به خشک کردن آن نمود. انواع آلوی زرد و سیاه به روشهای متنوعی خشک شده و استفاده می شوند. اگر بخواهید از انواع آلوی زرد یا آلوی موسوم به قطره طلا برای خشک کردن استفاده کنید می توان آنها را به صورت پوست کنده و به روش بخارایی خشک کرد و مصرف نمود و انواع آلوی بخارایی پس از پوست کندن در زیر نور آفتاب به صورت طبیعی یا تیزابی خشک می شوند و در برخی از روش های خشک کردن در لابلای آلوی پوست کنده شکر می ریزند.

کلام آخر
تقریباً تمامی آلوها مثل آلو برقانی، آلو زرد، آلو قرمز و آلو خورشتی همگی خواص شبیه هم دارند. مصرف آن‌ها برای سلامتی بسیار مفید است تا می‌توانید این آلوها را تازه مصرف کنید اگر علاقه به خشکبار دارید حتماً باید آلوهای خشک شده مثل آلو بخارا و آلو خورشتی زرد را امتحان کنید. در ضمن از کشاورز ریزه خرید کنید تا مزه اصیل بودن را بچشید.


https://supersaffron.ir/product/%D8%A2%D9%84%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D8%AA%DB%8C

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد