عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir
عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir

چه راهکاری برای رفع هنگ اندروید وجود دارد؟

معمولا همه ما با هر گوشی یا تبلت حداقل یک بار به این مشکل برخورد کرده ایم که گوشی مان هنگ یا سرعت آن به شدت کند شده که مجبور به راه اندازی مجدد آن شده ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی راهکار ها را برای شما بیان کنیم. 

 

ده علت کند شدن و هنگ کردن گوشی و تبلت اندروید و نحوه رفع این موارد

وقتی گوشی شما برای اولین بار هنگ میکند یا به اصلاح لگ (Lag) دارد اولین مقصری که به ذهن شما خطور خواهد کرد شرکت سازنده اسمارت فون موردنظر است. اگرچه برخی از برندها نظیر سامسونگ ، سونی ، هواوی و اچ تی سی بیشتر از بقیه موارد این روزها استفاده میشوند و با توجه به آپدیت های مکرر و.. ممکن است بیشتر از سایر گوشی های اندوریدی دچار مشکل شوند اما باید در نظر داشته باشید اگر بیش از ظرفیت و قابلیت هایی که شرکت سازنده برای این گوشی در نظر گرفته از آن انتظار داشته باشید و بدون در نظر گرفتن ظرفیت سخت افزاری از گوشی خود استفاده نمایید نباید از هنگ کردن و یا کند شدن سرعت دستگاه خود متعجب شوید. پس اولین دلیل برای جلوگیری از این مشکلات استفاده درست کاربران و همچنین آگاهی داشتن از قابلیت های گوشی موردنظر است.

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ+ رفع مشکل حل کردن هنگ کردن گوشی سامسونگ|پارس  ارتباط لوتوس

زمانی را در نظر بگیرید که شما نیاز به برقراری تماس فوری و یا ارسال پیام کوتاه دارید و گوشی شما ناگهان به شدت کند میشود و حتی بعد از ریستارت و یا خاموش / روشن مجدد هم مشکل برطرف نمیگردد. زیرا هر چقدر هم در تکنولوژی پیشرفت کنیم باز هم میزان فضای حافظه ها محدودیت خاص خود را دارند. وقتی گوشی شما کند و یا هنگ میکند میتواند چند دلیل عمده داشته باشد که البته در زیر به صورت اجمالی آنها را ذکر کرده ایم :

یکی از این دلایل، نصب و استفاده از برنامه ها و اپ های منسوخ شده و یا مشکل دار است.

دومین دلیل مهم که میتوان ذکر کرد، خراب بودن کارت حافظه و یا ویروسی بودن آن است. برای اینکه از سلامت سخت افزار گوشی یا تبلت خود اطمینان کسب کنید، بهترین روش های تست سخت افزار تبلت و گوشی اندروید را در انزل وب بخوانید.

سومین دلیل عمده ، استفاده از چندین برنامه سنگین به صورت همزمان است که باعث میشود رم با حداکثر توان کار کرده و حافظه ی گوشی شما نیز پاسخگوی نیازتان نباشد.

چهارمین دلیل اصلی که قابل ذکر است ، هنگ کردن بعد از استفاده مدام از اینترنت می باشد.


 ده  راهکار برای جلوگیری از هنگ کردن اندروید در زیر را بررسی می کنیم :

راه اندازی مجدد گوشی

اولین راه حل برای رفع هنگ کردن گوشی ، خاموش کردن گوشی برای چند دقیقه و یا ریستارت کردن آن است. راه اندازی مجدد دستگاه ، فرآیند برنامه های در حال اجرا را از بین برده و باعث افزایش سرعت خواهد شد. توصیه ما این است که حداقل روزی یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا از هنگ کردن و ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری بعمل آید.

اگر باز هم مشکل حل نشد میتوانید برای جلوگیری از هنگ گوشی اندروید آن را ریست سخت افزاری کنید. برای اینکار میتوانید باتری گوشی خود برای یک دقیقه از جایگاه اش خارج و بعد از یک دقیقه مجددا سر جای خود قرار داده و گوشی را راه اندازی کنید. اگر باتری گوشی شما قابلیت خارج شدن را ندارد، میتوانید با نگه داشتن همزمان دکمه پاور و دکمه ولوم پایین ، تلفن همراه خود را ریستارت کنید.

در نهایت آخرین راه حل این بخش ، ریست فکتوری کردن گوشی می باشد که خیلی از افراد از انجام اینکار واهمه دارند زیرا با اینکار تمامی لیست شماره ها ، اطلاعات ، موزیک و تصاویر شما به صورت کامل پاک خواهد شد. ولی در صورت نیاز و برای رفع مشکل میتوانید ابتدا از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و سپس اقدام به اینکار کنید.

بروز رسانی به ورژن جدید اندروید

اگر گوشی شما نیز از آخرین ورژن اندروید استفاده نمیکند سعی کنید تا اندروید اسمارت فون خود را آپدیت کنید زیرا اینکار خود باعث رفع برخی مشکلات و اضافه شدن ویژگی های جدید می شود و در واقع راه حل غیر مستقیم خیلی از مشکلاتی است که شما با آن مواجه هستید. همچنین کمک بزرگی به بهینه شدن گوشی شما خواهد کرد. اما به یاد داشته باشید هر آپدیت جدید را بلافاصله نصب نکنید !

انتقال اپ ها از حافظه داخلی به SD کارت

چگونه در اندروید از کارت SD به عنوان فضای ذخیره سازی داخلی استفاده کنیم |  شبکه

اگر شما از فضای داخلی گوشی تان بیش از حد استفاده میکنید این خود یکی از دلایل کند شدن سرعت و هنگ کردن خواهد بود. در این مواقع وارد بخش تنظیمات گوشی شده و از آنجا چک کنید که چند درصد از مموری داخلی پر شده و به چه چیزهایی اختصاص داده شده است. زیرا اگر فایل های زیادی از جمله عکس ، ویدیو و آهنگ در حافظه داخلی گوشی خود داشته باشید زمان بیشتری برای لود شدن و اسکن فایل ها نیاز است. از این رو فایل ها ، تصاویر و موزیک هایی که در حال حاضر به آنها نیاز ندارید را حذف کنید و یا آنها را به SD کارت خود منتقل کنید. در واقع یکی از اصلی ترین کارهایی که میتوانید بکنید این است که اپ های خود را به حافظه SD خود منتقل کرده تا سرعت گوشی بیشتر شده و از هنگ کردن آن نیز جلوگیری کنید.

خروج مناسب از اپ ها

خیلی از افراد بعد از استفاده از اپلیکیشن مورد نظر از آن به درستی خارج نمی شوند و در واقع برنامه در زمینه در حال اجرا شدن و استفاده از CPU است. مخصوصا زمانی که شما از اپ های بازی استفاده میکنید که رم و سی پی یو بالایی از گوشی شما را نیاز دارد. به همین دلیل حتما توصیه کنیم بعد پایان کار با اپ یا بازی مربوطه حتما از آن خارج شوید و اپ مورد نظر را از لیست برنامه های در حال اجرا بیرون ببرید.

استفاده از آنتی ویروس

بهترین آنتی ویروس‌ های 2018 ؛ ۱۱ مورد از برترین اپلیکیشن‌ های آنتی ویروس  جهان در سال ۹۶-۹۷ - تکراتو

با توجه به افزایش برنامه های مخرب ، اندروید نیز از ویرویس ها و تروجان ها در امان نخواد بود به همین دلیل نصب یک آنتی ویرویس میتواند کمک بزرگی به امن بودن گوشی شما بکند ولی خب در نظر داشته باشید، آنتی ویرویس ها معمولا باعث کندی سرعت گوشی و تبلت شما میشوند.

عدم استفاده از گوشی زمان که گرم است

اگر در حال انجام بازی پیشرفته با گوشی خود هستید یا مدت طولانی به صورت مدام از اینترنت استفاده میکنید، تا حدودی گرمای گوشی خود را حس خواهید کرد، در واقع گرم شدن گوشی برای سلامت آن مضر بوده و از عمر آن می کاهد. از این رو توصیه میکنیم زمانی که گوشی شما داغ شده و در حال استفاده حداکثری از CPU است آن را کنار گذاشته و تا مدتی که به حالت اولیه برگردد از آن استفاده نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد