عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir
عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

هاست در زبان خارجی به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته می شود. در ادامه با ما همراه باشید.  

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

 هاست (Host) به معنای میزبانی است و به محیط مجازی گفته میشود که بر روی یک سرور برای سایت ارائه میشود. ممکن است بر روی یک سرور از یک تا 400 سرور میزبانی شود. اما تعداد سایت هایی که بر روی سرور قرار می گیرند به قدرت پردازنده، رم، فضای سرور و میزان استفاده این وبسایت از آن بستگی دارد. این میزبانی نیاز به یک برنامه مدیریتی دارد، تا هر کاربر بتواند به صورت جداگانه وب سایت خود را مدیریت کند. در حالت کلی شامل فضای وبسایت یا همان هارد، پایگاه داده و ایمیل باشد و برای سرورهایی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند. cPanel یکی از برترین نرم افزارهای شناخته شده در این زمینه می باشد.

 یک سرور می تواند به چندین قسمت تقسیم شود که به هرکدام از آن هاست گفته می شود. یعنی هر بخش از این سرور به عنوان یک هاست از یک وبسایت را میزبانی میکند. پس از راه اندازی یک وبسایت در فضای مجازی بعد از طراحی قالب باید به دنبال خرید هاست مناسب برای خود باشید.

هاست چیست؟ - اخبار، نکات و آموزش های هاستینگ و سرور | وبلاگ هاست سان


منظور از هاست چیست ؟

بعد از اینکه متوجه مفهوم هاست شدید باید با توجه به نیاز وبسایت خود از جمله : میزبان پهنای باند، مقدار فضای میزبانی، ram و … یک host با ویژگی های معین از شرکت هاستینگ سرورکلیک را می توانید تهیه کنید. بخش از منابع یک سرو به شما تعلق می گیرد. که می توانید تمام اطلاعات و داده های سایت خود را بر روی آن قرار دهید.

هاست بخشی از یک سیستم همیشه روشن و متصل به اینترنت است. اگر برای لحظه ای برای آن مشکلی پیش بیاید. یا اتصال آن به وب قطع شود، وبسایت شما از دسترس کابران خارج میشود و دیگر کسی نمی تواند فضای فعالیت شما را ببیند. در این مقاله از شرکت هاستینگ سرورکلیک به سوالات شما از جمله اینکه هاست چیست، انواع هاست چیست و … برای بسیاری از افرادی که در ابتدای کار با آنها آشنا نیستند پاسخ داده شده است.


نام هاست چیست؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در هنگام راه اندازی یک سایت باید در نظر داشته باشید، هاست چیست می باشد. طبیعتا برای این که بتوانید اطلاعات و فایل های مربوط به سایت خود را در یک فضایی نگه داری کنید، هاست به عنوان یک بستر اینترنتی برای شما بهترین گزینه خواهد بود. در این مقاله از سرورکلیک می خواهیم توضیحات کاملی درمورد مفهوم هاست، انواع هاست، تفاوت آن با سرور، مواردی که باید برای ایجاد یک سایت حرفه ای در نظر داشته باشیم و … توضیح دهیم.

شاید خیلی از افراد از دور فکر کنند، که راه اندازی و ایجاد یک سایت کاملا بدون دردسر انجام می شود و هیچ مشکلی نخواهد بود. تا زمانی که شما نتوانید تمام امکانات لازم را برای ایجاد یک سایت داشته باشید، نخواهید توانست به راحتی یک سایت حتی ساده را راه اندازی کنید. شما می توانید با توجه به نوع سایتی که دارید، از کاربردهای هاست برای راه اندازی آن استفاده کنید.

هاست چیست؟ | آشنایی با 0 تا 100 هاست؛ به زبان ساده | ایران سرور


بررسی و معرفی انواع Hosting

در زمینه ایجاد وب سایت، علاوه بر این که host یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم، سیستم مدیریت محتوا و همچنین دامنه نیز یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که باید در رابطه با تولید سایت به آن پرداخته شود. تا زمانی که شما یک host برای ذخیره سازی اطلاعات خود نداشته باشید، نمی توانید سایتی را راه اندازی کنید.


معرفی انواع هاست

  • دانلود
  • فروشگاهی
  • لینوکس
  • ویندوزی
  • وردپرس


Hosting چیست؟

منظور از هاست چیست ؟ قبل از اینکه بخواهیم در مورد مفهوم کلی Host برای شما توضیح دهیم به این مثال ساده توجه کنید. به کامپیوتر و یا لپ تاپ خود توجه کنید طبیعتا شما از آن برای انجام کارهای شخصی و تخصصی استفاده می کنید برخی از کار های ساده از فیلم گرفتن تا بازی کردن و یا انجام کار های تخصصی که به وسیله نرم افزار های متنوع می باشد.

همان طور که می دانید کامپیوتر برای این که بتواند داده ها را از شما دریافت کند و در نهایت آن ها را در قالب یک خروجی پردازش شده به شما نشان دهد، نیاز به سیستم عامل، فضایی برای ذخیره کردن اطلاعات و … دارد. مانیتور شما در صورتی می تواند یک خروجی خوب به شما نمایش دهد، که دارای تمام این امکانات باشد.

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟ | شبکه


دامنه و هاست چه تفاوتی دارند؟

قطعا مهم ترین مورد برای این که بخواهی یک سایت داشته باشیم، اطلاعات و فایل های مربوط به آن می باشد. مقدار فضایی که شما برای ذخیره سازی اطلاعات و فایل های مربوط به هاست در نظر می گیرد و تمام اطلاعات را در آن ذخیره می کنید و پس از آن تمام داده ها بین کاربران سایت رد و بدل می شود، host نام دارد.

تمام اطلاعاتی که روی یک سایت مشاهده می کنید، تمام تصاویر، مطالب، فایل ها، ویدئو ها و… همه و همه روی یک host ذخیره شده اند که به یک اینترنت پر سرعت و پر قدرت جهانی به صورت شبانه روزی متصل شده است. یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین host و سیستم های شما وجود دارد این است که هاست ها معمولا به صورت 24 ساعته به اینترنت متصل هستند تا بتوانند اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهند. از ویژگی های هاست می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.


ویژگی های هاست

  • فضایی کوچک در سرور
  • دسترسی از طریق اینترنت
  • دسترسی به صورت 24 ساعته


انواع هاست چیست ؟

هاست ها دارای انواع متفاوتی هستند که هر یک از آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند و امکانات متفاوتی را در اختیارتان می گذارند. در ادامه در مورد انواع هاست به صورت کامل توضیح می دهیم.

هاست چیست - ( میزبانی وب - Host هاستینگ ) چیست ؟ - وب رمز™

اشتراکی

سرور های اشتراکی یا بهتر است بگوییم، Shared Hosting بیشترین میزان یک سرور را به خود اختصاص داده اند. به تعداد بالایی از host ها روی یک سرور هاست های اشتراکی می گویند که هر یکی از آن ها در اختیار یک سات قرار داده می شود و تمام سایت ها به صورت مشترک از منابع موجود روی همان یک سرور استفاده می کنند، این میزبان ها به دلیل این که به صورت اشتراکی هستند، نسبت به سایر هاست ها دارای هزینه کمتری خواهند بود و امنیت کمتری خواهند داشت.

اختصاصی

هاست و یا سرور اختصاصی یا همان، Dedicated Hosting فقط می توانند از یک سایت به صورت خصوصی پشتیبانی کنند. در این نوع میزبان ها تمام منابع یک سرور در اختیار شک سایت قرار داده می شود. این نوع host ها معمولا دارای بالاترین سرعت هستند و شما می توانید به صورت کامل به تمام منابع موجود در سرور دسترسی داشته باشید با توجه به این که امنیت آن بسیار بالا می باشد و قطعا قیمت آن بیشتر می شود.

مجازی

host های مجازی یا همان VPS این مدل هاست ها بسیار به vps شباهت دارند با این تفاوت که تعداد کمتری از سایت ها روی سرور قرار دارند. در این مدل معمولا به کمک یک نرم افزار ، سرور مجازی یا VPS به قسمت های کوچک تری تقسیم می شود و در اختیار سایت قرار داده می شود. این سرور ها هزینه کمتری دارند به همین دلیل تا به الان جزء پر فروش ترین host ها به حساب می آیند.

وردپرس

هاست های وردپرس برای سیستم های مدیریت محتوای ورد پرس هستند. در این نوع host معمولا هر ابزاری که بتواند روی بهبود سایت تاثیر داشته باشد روی سرور راه اندازی می شود. این نوع میزبان به دلیل سادگی کار طرفداران زیادی دارد.

ابری

آخرین هاستی که به آن می پردازیم، هاست ابری یا Cloud Hosting می باشد. اینها جزء جدید ترین و آخرین مدل می باشد. در این مدل از معمولا چندین سرور به صورت همزمان مشغول به کار هستند و در زمانی که برای یکی از سرور ها مشکل ایجاد شد، سرور بعدی وارد کار می شود و تمام کمبود ها را جبران می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد