عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir
عصر اطلاعات age information

عصر اطلاعات age information

آپدیت نود 32/آپدیت ایست اسمارت/نرم افزار/مشکلات رایانه ای گلچین asre-info.ir

اسپم لینک چیست؟

لینک اسپم به لینکی گفته می شود که بدون توجه به تجربه کاربر در صفحات وب سایت ها قرار می گیرد و هدف آن صرفا افزایش رتبه در صفحه نتایج جستجو است. در ادامه با ما همراه باشید.  

بک لینک های اسپم چیست؟

بک لینک اسپم یک نوع هرزنامه است که از طریق تجزیه و تحلیل وب با استفاده از ابزار وب مستر گوگل قابل مشاهده است و معمولا مدیر وب سایت می تواند آن را ببیند. این نشان می دهد که از طریق اسپم ها می توان ترافیک جعلی و تعداد بازدید های سایت را افزایش داد که راهکار هوشمندانه و غیراخلاقی برخی از وب مسترهاست البته ناگفته نماند بسیاری از رقبا نیز برای اینکه یک سایت افت کند لینک سایت رقیب را در سایت های اسپم قرار می دهند بنابراین باید مراقب بود و هر چند وقت یکبار بک لینک های سایت را مورد بررسی قرار داد.

حذف لینک اسپم - چرا لینک های اسپم سایت می بایست حذف شود؟


اگر نمیدانید ارجاع یا referrer چیست. باید بگوییم که یک لینک است که از طریق هدر HTTP اشتراک به اشتراک گذاشته می شود و مرورگر را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت می کند. این اطلاعات به طور کلی توسط پلت فرم تجزیه و تحلیل وب دنبال می شود و مجموعه ای از اطلاعات را در مورد مخاطبان ارائه می دهد.


ارجاع یا بازگشت اسپم می تواند با هر نام یا لینکی جایگزین شود. برخی از اسپم نویسان می توانند اطلاعات یک سایت را تغییر دهند و سپس آنها را برای ترویج با درخواست های متعددی به سایت ها ارسال کنند. از آنجا که این اطلاعات توسط پلت فرم تجزیه و تحلیل دنبال می شود، در گزارش ها نشان داده می شود. اگر گزارش ها از این اطلاعات افزایش پیدا کند، به آن بازگشت اسپم می گوییم.


بک لینک اسپم چیست ؟

در این بخش قصد داریم در مورد این که لینک اسپم چیست صحبت کنیم. اصلی ترین عامل تعیین کننده بک لینک “بد” کیفیت وب سایتی است که پیوند از آن ایجاد می شود. این نوع پیوندهای سمی اغلب با موارد زیر قابل شناسایی است:

پیوندهایی از وب سایتهایی که فقط با هدف ایجاد لینک SEO ساخته شده اند، معروف به “مزارع پیوند“.

پیوندهایی از دایرکتوری های محتوا یا سایت هایی که به هر کسی امکان بارگذاری محتوا را می دهند، به این معنی که آن ها حاوی یک بار مقاله هستند که فاقد هر نوع انسجام هستند. در واقع این ها مزارع پیوندی هستند.

سایت هایی که به طور کلی از کیفیت پایین برخوردار هستند. به عنوان مثال Domain Authority ، تعداد زیادی پیوند خارجی یا تعداد زیادی محتوای تکراری دارند. هنگامی که بسیاری از پیوندها را از کشورهای دیگر دریافت می کنید، (به عنوان مثال اگر شما بریتانیا مستقر هستید و تمام پیوندهای شما از روسیه آمده است).

تعداد زیادی پیوند از یک وب سایت (خصوصاً اگر این وب سایت با کیفیت پایین باشد) وجود دارد. تعداد پیوندهای زیادی در یک بازه زمانی کوتاه از یک وب سایت وجود دارد (این نشان می دهد که لینک ها بی اعتبار هستند و برای آن پرداخت شده اند).


اساساً، گوگل پیوند “بد”، “اسپم” را تعیین می کند و بنابراین اگر به گمان آن باشد که به هر طریقی غیر طبیعی یا مصنوعی است، لینک، اسپم شناخته می شود. نحوه شناسایی بک لینک به طور بالقوه اسپم این یک موضوع مهم در مقاله لینک اسپم چیست می باشد که باید به ان توجه شود. همانطور که گفته شد، در گذشته بسیاری از وب سایت ها به دلیل داشتن بک لینک های بد که توسط SEO های کلاه مشکی سایه دار خریداری یا ساخته شده بودند مجازات شدند. به عنوان مثال، برخی از افراد درگیر مشکلات SEO در برابر رقیب می شوند که در آن به طور هدفمند برای گرفتن مجازات گوگل کار می کنند. این بدون منبع است. هرگز، هرگز این کار را انجام ندهید.

اولین نشانه ای که به دلیل بک لینک های بد جریمه شده اید، افت چشمگیر رتبه بندی شما در بین چندین عبارت و صفحه جستجو است. اگر این اتفاق بیفتد، باید بررسی کنید که پیوندهای شما از کجا به دست می آیند و چه کسانی به شما لینک می دهند:

به Google Search Console بروید.

در زیر داشبورد، گزینه “Search Traffic” را انتخاب کرده و سپس بر روی “Links To Your Site” کلیک کنید. در سمت چپ، “Who Links The Most” را خواهید دید. روی “More” کلیک کنید.  در مرحله بعدی، بر روی “Download Latest Links” کلیک کنید تا گوگل از همه لینک های سایت شما مطلع باشد. پیوندها را به صورت گسترده بررسی کنید، و برای هر پیوندی که ممکن است “بد” باشد ، بررسی کنید. برخی از آنها آشکارا مشخص خواهند بود، اما شناسایی برخی دیگر دشوار خواهد بود. به دنبال URL های رمزگذار حاوی شماره ها و حروف بزرگ، وب سایت های خارجی و سایت هایی باشید که چندین بار یا موقعیت هایی که چندین بار به طور همزمان (در همان روز) تعدادی از لینک ها را از طریق وب سایت به دست آورده اید، پیوند برقرار کنید. از تمام پیوندهایی که اطمینان دارید تأثیر منفی بر رتبه بندی وب سایت شما بگذارد، یک لیست جداگانه تهیه کنید.

معرفی ابزارهای شناسایی لینک های اسپم


انواع لینک اسپم

  • لینک های site-wide ( نظیر footer ، header، sidebar )
  • لینک هایی که از یک انکر تکست یکسان برای لینک دهی استفاده میکنند.
  • لینک از link farm ( مزرعه لینک ) و content link
  • لینک دهی در صفحاتی که بیش از ۱۰۰ لینک خارجی دارند.
  • لینک پست مهمان
  • لینک دهی تبادلی
  • لینک هایی که توسط link blast یا نرم افزار بک لینک سازی ساخته میشوند.

چگونه می توانید اسپم ها را متوقف کنید؟

یکی از رایج ترین راه ها برای جلوگیری از این نوع اسپم ها، جلوگیری از آدرسهای اینترنتی مرتبط است. فایل های htaccess و فایل های مخفی در دامنه سایت ریشه دارد. این کار ممکن است در ظاهر امر کمک بزرگی در مبارزه با اسپم ها کند اما به تنهایی کافی نیست و روش ایده آلی محسوب نمی شود. یکی از دلایلی که نباید خود را بیش از حد با فایل های htaccess درگیر کنید، این است که بسیاری از ربات های ارجاع اسپم در واقع به وب سایت شما مراجعه نمی کنند.

دو نوع ربات هرزنامه (اسپم) وجود دارد:

  • یکی از دلایلی که نباید خود را بیش از حد با فایل های htaccess درگیر کنید،
  • این است که بسیاری از ربات های ارجاع اسپم در واقع به وب سایت شما مراجعه نمی کنند.

شما نباید با فایل .htaccess خود را خسته کنید زیرا بسیاری از این رباتها با ارجاع Crawler اسپم به وب سایت شما نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد